الأربعاء، 7 أبريل 2010

رباعيات حب مات وعاشت ذكراه


كنت عايش عادي

لا عرفت حب ولا دوقت الجراح

قلبي طاير من الفرح

مش مكفيني البراح


وكله فل وعال العال

الي جاي زي النهاردة زي اللي عدى زي اللي راح



شوفت عنيها وغصب عني سحرتني

ومن روحي ومن نفسي ومن كل الدنيا أخدتني

ومن يومها وانا ومحتار

وكل ماروح اكلمها

في شئ جوايا يمنعني

ومن ضعفي ومن خوفي

لتبعد قلبي الاقيه يسكتني



لكن لازم اكلمها واعرف منها حكايتها

بس يارتني اكون فعلا

بجد بقلبي حبيتها


ومتكونش مجرد حالة مـ الاعجاب

وبعد يومين اقوم من نومي والاقيني

لا هي في بالي والاقيني كدة نسيتها


ولما خلاص انا اتأكدت..............................

اني لحبها استسلمت

روحت عليها ولقيتها

فهمت قبل ما اتكلمت


وشافت شوقي في عنيا

وبانت لهفتي عليا

دا أمر الحب مش امري

لا بايديها ولا ايديا



وشوفت غرامها وعرفته

وكل كلامها صدقته



وكانت دي حكايتي

بس قبل ما اقول نهايتي








انا لسة بحبهاا


رغم كل حراحي منها


بس مقدرتش اخونها


ولا انسى حبها


******************************************
بقلم حميدوو

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق